Bayraklı'da 15 Ayda Tam 26.456 Talep Çözülerek Vatandaş Rahatladı!
Bayraklı Belediyesi, halkın taleplerini daha hızlı ve etkili bir şekilde çözmek için oluşturduğu Çözüm Merkezi (ÇÖZMER) aracılığıyla birebir iletişim sağlıyor. Bu süreçte son 15 ayda, çeşitli iletişim kanallarından alınan 26 bin 456 talep veya şikayet başarıyla sonuçlandırıldı.

Belediye dışındaki bazı kuruluşlarla ilgili başvurularda, vatandaşların bilgilendirilmesi amacıyla gereken yönlendirmeler sağlandı. Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal, Çözüm Merkezi’ni ziyaret ederek birebir olarak vatandaşlarla görüşüp, onların taleplerini dinleyerek uygulamaya dair bilgi aldı. Başkanını gören vatandaşlar şaşkınlıklarını gizleyemedi. Başkan Önal, “Belediyemizle halkımız arasındaki iletişimi güçlendiren bu sistemin hızlı, şeffaf ve çözüm odaklı bir şekilde işlemesi için çaba gösteriyoruz. ÇÖZMER’e ulaşan her başvuru titizlikle incelenerek çözüme kavuşturuluyor. Bu süreçte vatandaşlarımızla sürekli iletişim halindeyiz, onlara bilgi veriyoruz. Memnuniyetlerini bizzat duyabilmek bizleri motive ediyor” şeklinde konuştu.
ÇÖZMER'DEN 31 BİNDEN FAZLA BAŞVURUYA CEVAP VERİLDİ
Bayraklı Belediyesi Çözüm Merkezi, halkın isteklerine daha hızlı yanıt verebilmek ve şikayet ile önerileri doğru bir şekilde değerlendirebilmek için yenilikçi bir hizmet anlayışıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Çözüm Merkezi, vatandaşların başvurularını sosyal medya, telefon, WhatsApp, e-posta ve yüz yüze iletişim gibi çeşitli kanallardan alıyor. Alınan bu başvurular, hemen ilgili müdürlüklere iletiliyor. Son 15 ay içerisinde bu iletişim yollarıyla gelen 31 bin 767 başvurudan 26 bin 456’sı başarıyla sonuçlandırıldı. ÇÖZMER’e yapılan müracaatlarda en çok talep edilen konular arasında temizlik işleri, park düzenlemeleri, veteriner hizmetleri, ulaşım sorunları ve ilaçlama gibi hizmetler dikkat çekti. Belediyeden bağımsız kurumlarla ilgili olan 5 bin 311 başvuru ise, vatandaşlara gerekli bilgiler verilerek ilgili kuruluşlara yönlendirildi.
BAŞKAN ÖNAL'DAN ÇÖZMER'E SÜRPRİZ ZİYARET
Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal, Çözüm Merkezi'ni ziyaret ederek oradaki çalışmaları yerinde inceledi. Görevli personelle bir araya gelen Başkan Önal, gelen telefonları yanıtlayarak talep ve şikayetleri çözüme kavuşturulan vatandaşları arayarak bilgi verdi. Başkanın sesini duyan vatandaşlar, ona ulaşabilmiş olmanın şaşkınlığını yaşarken, taleplerini doğrudan iletme fırsatının kendilerini memnun ettiğini ifade etti. Başkan Önal, vatandaşlarla iletişim kurmanın kendilerine enerji kattığını vurguladı.
VATANDAŞLARIMIZIN HER TALEBİ DİKKATLE DEĞERLENDİRİLİYOR
Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal, “Vatandaşlarımızla iletişimi güçlendiren bu sistemin şeffaf, hızlı ve çözüm odaklı olması için durmaksızın çalışıyoruz. ÇÖZMER üzerinden vatandaşlarımız, istek ve şikayetlerini haftanın her günü, günün her saati belediyemize iletebiliyor. Tüm başvurular, Çözüm Merkezi’nde görevli ekip arkadaşlarımız tarafından itina ile inceleniyor ve ilgili müdürlüklere yönlendiriliyor. Sorunların çözüm süreci boyunca vatandaşlarla sürekli iletişim halindeyiz. Bugüne dek bize ulaşan sorunların büyük bir kısmını hızla çözüme kavuşturduğumuzu görmek, halkımızın memnun kalması bizi mutlu ediyor. Burada, vatandaşların telefonla ilettikleri talepleri bizzat dinledim ve sorunları çözmek için yetkililere gerekli talimatları verdim. Ayrıca, çözüme kavuşan meseleler hakkında vatandaşları arayarak memnuniyetlerini dinlemek de bizim için en büyük sevinç. Halkımızın mutluluğunu en üst düzeye çıkarmak ve sorunları azaltmak için gayretle çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.
ÇÖZMER SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIYOR?
Bayraklı Belediyesi’ne ait olan tüm iletişim kanalları aracılığıyla gelen başvurular, ÇÖZMER sistemine kaydedilir ve derhal ilgili müdürlüklere yönlendirilir. Başvuru sahiplerine yapılan başvurunun bitiş numarası, kısa mesaj ile iletilerek, böylece süreç çevrimiçi olarak takip edilebilir hale geliyor. Talepler hızla değerlendirildikten sonra sonuç, tekrar başvuru sahibine iletiliyor. Sürecin sonunda da başvuru sistemi üzerinden sonuç kapatılıyor.