Türkiye'yi Demir Ağıyla Sarmalayacak Projeye 2.4 Milyar Euro Destek! İşte Detaylar

Türkiye'nin doğusunu lojistik merkezi haline getirecek Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu için 2,4 milyar euro finansman sağlandı! Bu önemli proje, Nahçıvan ile bağlantısı sayesinde Asya'ya kesintisiz ulaşım imkanı sunuyor.

Türkiye'yi Demir Ağıyla Sarmalayacak Projeye 2.4 Milyar Euro Destek! İşte Detaylar

Türkiye'nin Asya ile Avrupa arasında stratejik konumunu güçlendirecek ve "bir hayal" olarak tanımlanan dev projeye yönelik önemli bir adım atıldı! Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye'yi Azerbaycan'ın Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti'ne kesintisiz bir demir yoluyla bağlayacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Projesi için uluslararası mali kuruluşlardan 2,4 milyar avroluk (yaklaşık 85 milyar TL) büyük bir finansman sağlandığını açıkladı. Bu tarihi gelişme, projenin yatırım kaynaklarının hazır olduğunu ve uygulanmasının önünde herhangi bir engelin kalmadığını gösteriyor.

zngzur-koridoru-son-durum.png

STRATEJİK AÇILIM: ZENGEZUR KORİDORU'NUN KAPISI AÇILIYOR

Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu, yalnızca iki noktayı birbirine bağlayan bir hat olmanın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Bu proje, Türkiye'yi Azerbaycan ve dolayısıyla Orta Asya ile birleştirecek tarihi "Zengezur Koridoru"nun en hayati unsurunu oluşturmaktadır. Bu hattın tamamlanması, Türkiye'den hareket eden bir trenin kesintisiz olarak Nahçıvan'a ulaşmasına ve sonrasında Azerbaycan'ın ana topraklarına ulaşabilmesine imkan tanıyacak. Böylece, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'na alternatif ve tamamlayıcı, stratejik öneme sahip yeni bir ticaret ve lojistik bağlantı oluşturulmuş olacak.

turkiye-bastan-sona-demir-aglarla-oruluyor-o-hayal-icin-2-4-milyar-euro-para-hazir-iste-tarihi-koridorun-kilidini-acacak-proje.jpg

BAKAN ŞİMŞEK'TEN DEĞERLENDİRME: "REKABETÇİLİĞİMİZ ARTACAK"

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bu büyük finansman anlaşmasını Türkiye'nin uluslararası piyasalardaki artan güvenilirliğinin bir göstergesi olarak değerlendirdi. Bakan, yaptığı açıklamada, "Altyapı yatırımlarını desteklerken, uluslararası kuruluşlarla olan işbirliğimizi de sürdürmekteyiz ve ülkemizin rekabet gücünü artırmayı hedefliyoruz," sözlerine yer verdi.

Bu anlaşmanın yanı sıra, Türkiye'nin bu yıl içerisinde proje finansmanı için sağladığı dış kaynak miktarının yaklaşık 6 milyar dolara ulaştığı bilgisi de verildi. Bu durum, uluslararası yatırımcıların Türkiye'nin geleceğine ve büyük projelerine duyduğu güveni net bir şekilde gözler önüne seriyor.

mehmet-simsek-zengeur-koridoru.png

"TÜRKİYE'Yİ DEMİR AĞLARLA SARMIŞ OLACAĞIZ"

Cumhuriyetin ilk dönemlerinden bu yana bir devlet politikası haline gelen "yurdun demir yollarıyla örülmesi" anlayışı, bu proje sayesinde 21. yüzyılda yeni bir boyut kazanıyor. Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu, yalnızca bir ulaşım projesi olmanın ötesinde, Türkiye'nin bölgesel güç olma hedefini destekleyecek ve ekonomik ile jeopolitik denklemleri değiştirecek önemli bir adım niteliği taşıyor.

Artık finansmanı hazır hale gelen bu hayal projenin gerçekleştirilmesi ile birlikte, Türkiye'nin doğusu yeni bir çekim merkezi haline gelirken, ülkenin Asya ile Avrupa arasındaki köprü rolü daha da güçlenecek.